Geschiedenis
Het merk Parajumpers werd in 2006 in Italië opgericht door Ape SPA en designer Massimo Rossetti, geïnspireerd door een meeting met een lid van het 210e reddingsteam. Massimo ontmoette dit lid van de ‘210th Rescue Squadron’ in een kroeg in Alaska. Deze reddingseenheid is uitmuntend getraind voor extreme zoek- en reddingsoperaties in de meest wilde, afgelegen en gevaarlijke uithoeken van de wereld. Wanneer schepen bijvoorbeeld in nood zijn op zee, bergbeklimmers vastzitten op 4000 meter hoogte of onderzeeërs gezonken zijn op onvoorstelbare dieptes, worden deze mannen opgeroepen. Massimo werd hierdoor geïnspireerd en besloot een eigen merk te beginnen. Door deze inspiratiebron zijn de jassen van Parajumpers bestand tegen de zwaarste weersomstandigheden en extreme reddingen op de wildste plekken van de wereld. De leden van de 210th Rescue Squadron, de geschiedenis van de Verenigde Staten en solidariteit zijn begrippen die de basis van Parajumpers vormen.
Kleding
Kleding van Parajumpers staat bekend om haar extreme innovativiteit, zeer technologische geavanceerde componenten, maar bovenal om haar functionaliteit. Je betaalt er wellicht iets meer voor, maar één ding is zeker: na aanschaf van een item van Parajumpers hoef je járen lang geen nieuwe te kopen. Gebleken is namelijk dat kleding van Parajumpers niet alleen kwalitatief jaren mee kan, maar ook de looks van een Parajumpers item blijven járenlang in de mode.
Jassen
Jassen van Parajumpers zijn gemaakt van sterk en duurzaam nylon en voorzien van een verwijderbare, donzen binnenvoering. En voorop de jassen zit een grote multi-cargo pocket met nog eens drie kleinere zakken daarin. Handig voor elektronische accessoires zoals PS ontvangers en mobiele telefoons.